Svatební harmonogram a proč ho mít předem připravený?

Taky jste si říkala, že to prostě tak nějak půjde samo, že není potřeba ještě plánovat časový harmonogram? Že to je přece jasné, ráno vstanu, snídani do sebe asi nedostanu, takže kadeřnice, vizážistka, pak nějak nasoukat do šatů, začnou se scházet hosté, přijede nastávající, dostanu kytici a jedeme na místo obřadu. Obřad začíná ve 12 hodin, takže aby jsme tam byli tak nějak půl hodiny předem…

Obřad, gratulace, focení, oběd, zábava, a tak nějak to půjde samo.

Ono je toho ale ve svatební den pak tolik, že svatební harmonogram se opravdu jeví jako důležitý pomocník. Je potřeba myslet vždy i na časovou rezervu, rozmyslet si také, zda se budou dodržovat nějaké tradice, zvyky, počítat s nějakým žertíkem kamarádů… Proto je dobré mít alespoň předběžně stanovený časový harmonogram. Je jasné, že to nebude sedět na minutu přesně, ale máte se pak alespoň čeho držet.

Je dobré, když svatební harmonogram svěříte dobré a spolehlivé kamarádce. Pokud takovou nemáte, tak koordinátorce (ta ho dle Vašich požadavků vytvoří sama).

S čím je třeba počítat :

  • Přípravy nevěsty
  • Dovoz kytice, cukroví, dortu
  • Příjezd svatebčanů
  • Přesun na místo obřadu s dostatečnou časovou rezervou
  • Obřad a jeho délka (církevní, občanský)
  • Gratulace a focení
  • Zvyky, tradice, kamarádské žertíky
  • Přesun na místo hostiny, oběd
  • Zábava a další zvyky a tradice, krájení dortu
  • Večerní grilování, raut
  • Novomanželský tanec

Uvidíte, že budete sama klidnější, když to budete mít vše alespoň předběžně rozepsané na papíře a budete se mít čím řídit. Rozhodně to významně přispěje k Vaší celkové pohodě 🙂

Pavla Musilová
Jsem svatební koordinátorka, která miluje svou práci a svoje nadšení vkládám do každé svatby. Pomáhám budoucím nevěstám s koordinací a organizací jejich svatebního dne. Poradím, na čem ušetřit a na čem naopak nešetřit. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře
  1. Klára napsal:

    Ano! za cca 3/4 roku se vdávám a tohle mi nahání husí kůži! Máte doporučení kdy začít shánět svatební šaty?

    • Pavla Musilová napsal:

      Dobrý den Kláro, ono hodně záleží, zda si šaty budete půjčovat, nechávat šít či kupovat od jiné nevěsty. Co se týče mých zkušeností s půjčováním, salony často mají problém, pokud nevěsta jde zkoušet šaty hodně brzy před svatbou. Setkala jsem se nejčastěji s tím, že stačí 3-6 měsíců předem. Pokud si šaty budete nechávat šít, můžete už klidně nyní a švadlena, která by je šila, je pak upraví těsně před svatbou, aby Vám perfektně seděly. Jinak pokud by jste si chtěla nechat ušít šaty, spolupracujeme s perfektní firmou, kde máme sjednanou i slevu pro naše nevěsty, které si od nás nechávají svatbu zařídit či koordinovat. Cena za ušití pak vychází jako cena za půjčení, někdy i méně (řídím se Brněnskými cenami v salonech). V případě zájmu se na nás s důvěrou obraťte 🙂

  2. Anička napsal:

    Pavlo, tohle všechno vědět dřív, ušetřilo by se spousta nervů s přípravami. Takže já Vás doporučuju! Díky! 🙂

    • Pavla Musilová napsal:

      Aničko moc děkuji a velmi si toho vážím 🙂 Hezký den a mnoho úspěchů! 🙂

  3. Krásné! Pavlo, doporučuji Vás dál!

  4. Jirka napsal:

    Svatbu bez harmonogramu si nedovedu představit 🙂 My jsme měli svatbu přesně před měsícem a raději jsme to měli všechno naplánované. Každý svatebčan věděl, co ho v kolik hodin čeká, kam že se to teď vytratili novomanželé a kdy je bude čekat zábava. Svatební program jsme ještě měli i na několika místech na svatbě, aby to nikdo nepřehlídl.
    Pokud svatbu plánujete, tak doporučuji nechávat si hodně velké mezery. Ono se řekne oběd, ale na ten si vyhraďte např. 2 hodiny, protože než všechyn hosty obslouží, než se všichni nají, proběhnou nějaké proslovy apod., tak ten čas neskutečně letí

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů